Descripció

L’activitat que proposem, i que ja hem dut a terme, consisteix en un treball interdisciplinar entre diferents matèries: alternativa a la religió, educació física, matemàtiques i educació visual i plàstica.

Primerament amb l’alumnat, vam visionar la pel·lícula “Cometas en el cielo” en el marc de la matèria d’alternativa a la religió. Amb aquesta pel·lícula hem treballat diferents valors com l’amistat, la lleialtat, la igualtat entre les persones siguin del nivell social que siguin, el fet de demanar perdó i reparar el mal que s’hagi pogut fer…i una sèrie de conceptes referits al desig de millorar com a persones. En definitiva, que vèncer és reconèixer allò que es fa malament i rectificar-ho. A partir de la pel·lícula  vam crear la caixa dels desitjos. Desitjos que fan referència a l’esdeveniment que es durà a terme a Tarragona i en concret al nostre poble, els Jocs Mediterranis de 2017. Què desitgem pels esportistes que vindran a participar? què desitgem pels espectadors? què desitgem pel nostre poble? Benvinguts!! Sort!! Ànims campions!! Disfruteu!! Visca la mediterrània!!Visca Constantí!!

A l’hora de fer els estels, aquests obligatòriament havien de ser construïts amb materials que trobessin per casa, amb ajuda de l’entorn familiar si s’esqueia. No s’havia de comprar res i si algú li faltava algun material podia demanar a un altre company o companya si li podia bescanviar o donar el que necessitava. Per elaborar l’estel van haver de mesurar i calcular com muntar l’estructura(matemàtiques) i després donar forma i decorar la resta de l’estel(educació visual i plàstica). Un cop acabats, a la classe d’educació física els vam fer volar. Vam fer volar els desitjos.

Activitat elaborada per Rosa Vilallonga i Mireia Castells Fuentes

 

Motivació:

La motivació principal del professorat que hem participat en aquesta activitat, pel que fa a la vessant pràctica, era la de poder arribar a realitzar totes les activitats d'aquest mini projecte. El que ens hem proposat des d'un principi és que l'alumnat es doni compte que mitjançant diferents matèries es pot arribar a obtenir un producte final i que per això s'ha de treballar conjuntament i col·laborant els uns amb els altres.
Pel que fa a la vessant més acadèmica ens interessava treballar a cadascú de nosaltres diferents temes curriculars amb una metodologia diferent a la que normalment utilitzem i analitzar si els resultats eren o no satisfactoris.
També hem pensat que seria bonic i motivador pels participants dels Jocs ser rebuts, a les instal·lacions esportives els dies de competició, per l'alumnat tot fent volar els seus estels i així de pas involucraríem directament l'alumnat. Això ho haurem de treballar quan ja estem més a prop de l'inici dels Jocs.


Finalitat:

El tema central de l'activitat rau en el fet de poder realitzar diferents activitats al voltant d'un tema central: treballar determinats valors a partir de la visió de la pel·lícula esmentada.
A part dels aspectes que es van treballar a alternativa la religió, el fet d'involucrar-hi altres matèries també ha permès treballar, sota el nostre punt de vista, altres conceptes importants. Per exemple a l'hora de muntar els estels hi hagut un treball cooperatiu entre l'alumnat ja que a alguns potser no els acaba de sortir massa bé i altres els han ajudat. Per altra banda quan algú no tenia el material necessari, si algú altre el tenia, doncs han col·laborat. L'alumnat ha pogut treballar també en relació amb la competència artística a l'hora de decorar els estels i pel que fa referència a la matèria d'educació física, doncs l'alumnat, pel fet de fer volar l'estel han estat durant tota una sessió en moviment, gairebé sense donar-se ni compte. En darrer lloc, pel que fa a l'àmbit matemàtic han treballar el càlcul de semblances i de superfícies. Així doncs hi hagut un treball interdisciplinar que ha involucrat 4 matèries.


Resultats esperats:

Els resultats obtinguts han estat satisfactoris per part del professorat de les matèries que hi han intervingut ja que la majoria de l'alumnat ha respost correctament i els nois i noies han acabat podent fer volar els estels que havien fabricat ells mateixos, això si, alguns amb més èxit que altres, també s'ha de dir!


Centre:

Institut de Constantí

Destinataris:

  • Estudiants


Nivell educatiu

  • ESO

Àrees curriculars:

  • EF-Educació física

  • MA-Matemàtiques

  • EV-Visual i plàstica

  • AL-Altres


Criteris de transversalitat:

  • Genere

  • Ecologic

  • Inclusio


Àmbit competencial:

  • Artística i cultural

  • Matemàtica

  • Autonomia i iniciativa personal

  • Coneixement i la interacció amb el món

  • Social i ciutadana


Fitxers adjunts: